Najzdrowsza kasza – królowa pełnowartościowego obiadu

Kasze ekologiczne to produkty, które powinny stanowić podstawę zdrowego żywienia każdej aktywnej, pracującej rodziny i dorastających dzieci. Kasza zawiera wiele składników odżywczych, witamin i mikroelementów, które zbawiennie wpływają na nasz organizm. Wielość odmian, smaków i kolorów sprawia, że może spożywać ją niemal każdy. Kasza sprawdzi się jako jeden z podstawowych produktów podczas rozszerzania diety maluchom, mogą ją jeść osoby starsze, pacjenci z problemami trawiennymi oraz Ci, u których wskazane jest spożywanie dużej ilości błonnika.

Kasza dostarcza witaminy z grupy B, kwas foliowy, witaminę E oraz potas i żelazo. Zawiera dużą dawkę magnezu, cynku, miedzi i manganu. Pomimo że zawiera znaczną ilość skrobi, nie powoduje nadmiernego przybierania na wadze. Najzdrowsza kasza to ta nierozgotowana, lekko sypka lub klejąca się, którą poleca się pacjentom po operacjach i zabiegach.

Wyświetla 1 - 3 z 3 produktów

Najzdrowsza kasza – bogactwo na talerzu

Rodzaj kaszy, kolor i kształt ziaren dopasujesz do przygotowywanego dania i będziesz z niej czerpać wszystko, co najlepsze. Aby przyrządzić smaczną potrawę z kaszy, możesz ją ugotować lub uprażyć.

Drobne rodzaje kasz wykorzystasz podczas gotowania zupy, gęstego kremu z warzyw lub zastąpisz nią płatki, dodawane do zupy mlecznej. Kasza będzie pasować do wszystkich dań mięsnych – zamienisz na nią ziemniaki lub ryż, połączysz ją z sosem na bazie wywaru z czerwonego mięsa i idealnie skomponujesz z gulaszem. Kasza może stać się podstawą zdrowego śniadania – z mlekiem, kefirem, jogurtem naturalnym i świeżymi owocami stworzy perfekcyjny duet.

Mix kasz wykorzystasz z duszonymi owocami, aromatycznym orientalnym daniem z ryby lub kurczaka, kasza złamie słodki smak musu z owoców egzotycznych. Gruba kasza może być daniem sama w sobie – z odrobiną masła, oliwy z oliwek i surowymi owocami lub surówką będzie smakować wyśmienicie. Kasza bez glutenu to też pewnik, który warto rozważyć, komponując dania dla alergików.

Kasza w wielu odmianach – sam zdecyduj

Bogactwo rodzajów i gatunków kasz pozwala na stworzenie urozmaiconej i obfitującej w wiele smaków kuchni. Jeśli zazwyczaj wybierasz zdecydowane aromaty oraz składniki o wyczuwalnej strukturze, dobrym zakupem będzie kasza gryczana – pełnoziarnista, gruba, z lekką goryczką i o specyficznym zapachu. Przeciwnością kaszy gryczanej jest kasza jaglana – w słonecznym, żółtym kolorze, drobna, szybka w gotowaniu i nadająca się do wielu różnych potraw.

Zdrowe kasze ekologiczne dostępne są zazwyczaj w opakowaniach o pojemności 1 kg. Warto inwestować w niewielkie pojemności, chyba że kasza w Twoim domu znika ekspresowo – kasza jaglana nie może być przechowywana zbyt długo, ponieważ traci swój unikalny smak. Kasza posiada zdolność szybkiego pochłaniania obcych zapachów, dlatego przechowuj ją w oryginalnym opakowaniu lub po otwarciu przesyp do hermetycznego pojemnika lub słoika. Kupuj zawsze kaszę z pewnego źródła i wybieraj tą, która pochodzi ze zdrowych upraw. To smak, który pokochasz i zaprosisz na stałe do swojego kulinarnego menu!

Produkt dodany do porównania