Pomysły na drugie śniadanie fit do pracy - nasze propozycje!

Pomysły na drugie śniadanie fit do pracy - nasze propozycje!

Jakie są dobre pomysły na drugie śniadanie fit do pracy? Pożywne!

Zdaniem wielu osób śniadanie to najważniejszy posiłek – dobry początek nastawia nas odpowiednio na resztę dnia. Niestety tempo życia w obecnych czasach sprawia, że coraz częściej ten posiłek jest marginalizowany. W pośpiechu jemy to, co akurat mamy w lodówce i wpadnie nam w ręce albo kupujemy coś na szybko w drodze do pracy czy szkoły.

W ekstremalnych przypadkach, które też nie należą do rzadkości, nie jemy śniadania w ogóle, a pierwszy posiłek spożywamy dopiero później. Z takich właśnie powodów rośnie znaczenie drugiego śniadania – nie tylko jest to sposób na zaspokojenie głodu, ale też szansa na dostarczenie do organizmu zbilansowanej i zdrowej porcji jedzenia.

Pożywne drugie śniadanie możemy zrobić w domu albo w pracy, jeśli mamy dostęp do odpowiedniego wyposażenia. Niektóre można wykonać nawet wieczorem poprzedniego dnia – przez noc w lodówce nie stracą nic ze swej świeżości. Staraliśmy się, by wszystkie proponowane dania były proste i szybkie do stworzenia – czas to luksus, na który często nie możemy sobie pozwolić, szczególnie o poranku. Zatem co na drugie śniadanie? Zapraszamy do lektury!

Pudding chia z owocami i musli – zdrowe drugie śniadanie

Składniki:

•    300 ml mleka kokosowego

•    3 łyżki nasion chia

•    owoce według uznania, najlepiej sezonowe

•    wiórki kokosowe

•    miód albo syrop klonowy

•    musli

Pudding chia to jedna z najlepszych propozycji, jeśli chodzi o fit drugie śniadanie: duża zawartość błonnika zapewni poczucie sytości i wpłynie pozytywnie na nasze trawienie. Taki posiłek jest szybki i łatwy do przygotowania, a jego słodki smak dodatkowo wpłynie na nasze dobre samopoczucie. Dodatkowo możemy go bez problemu zamrozić, co pozwoli na zrobienie większej ilości porcji i zaoszczędzenie czasu w przyszłości.

Jak przygotować pudding chia? Robienie zaczynamy od zalania nasion chia mleczkiem kokosowym. Przed kontynuowaniem zaleca się odczekać mniej więcej godzinę, ale często można spotkać się z opinią, że im dłużej moczymy nasiona chia, tym lepiej. Można je zatem równie dobrze zostawić na noc w lodówce i rano dokończyć przepis. Finalnie powinniśmy otrzymać konsystencję zbliżoną do budyniu.

Resztę składników najlepiej układać piętrami, czyli na warstwę nasion chia położyć warstwę owoców (pokrojonych lub zblendowanych), na to warstwę musli i znowu warstwę nasion chia. Celowo nie podaliśmy ilości – najlepiej robić to na oko, uwzględniając własne preferencje.Wiórki kokosowe oraz miód najczęściej zostawia się na wierzchu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wkomponować je w innej kolejności. Voilà! Pyszne i zdrowe drugie śniadanie zrobione w oka mgnieniu! I do tego, jak wygląda!

Frittata – sycący omlet prosto z Włoch – ciekawy pomysł na drugie śniadanie do pracy

Składniki:

•    4 jajka

•    3 łyżki mleka

•    ser feta 150-200g

•    kilkanaście pomidorków koktajlowych

•    garść liści szpinaku

•    sól, pieprz, inne przyprawy

Naszym kolejnym pomysłem na drugie śniadanie do pracy jest frittata. To nic innego jak włoski wariant omleta, napakowany po brzegi dodatkami. W naszym przykładzie jest to wariant wegetariański, ale nie ma problemu, by skomponować wersję zawierającą mięso w postaci np. kostek boczku czy plastrów salami.

Warto zaznaczyć, że o ile samo przygotowanie frittaty jest proste, to trzeba doliczyć kilkanaście minut na smażenie, więc dobrym pomysłem jest zrobienie jej poprzedniego dnia wieczorem. Podana ilość składników wystarczy na większą porcję, w sam raz na drugie fit śniadanie dla dwóch osób.

Na początku wbijamy jajka do miski, dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Dobrze jest również przygotować od razu resztę składników: ser feta pokruszyć na małe kawałki, a pomidorki pokroić na połówki, chociaż mogą być też w całości. Liście szpinaku wystarczy umyć i osuszyć ręcznikiem papierowym. Najlepiej jest użyć patelni z odczepianą rączką, ale nie jest to wymóg.

Zaczynamy od podgrzania odrobiny oliwy, na którą wylewamy masę jajeczną oraz wrzucamy dodatki. Dobrze jest wybrać wielkość naczynia tak, by wszystko mogło zatopić się w masie. Starajmy się również rozmieścić ser i warzywa równomiernie, bo nie będziemy niczego dodatkowo mieszać. Następnie zmniejszamy ogień i pod przykryciem smażymy do momentu ścięcia i uzyskania odpowiedniej konsystencji.

Drugą możliwością jest użycie piekarnika. W takim wypadku zostawiamy patelnie na ogniu tylko na początku, przez 1-2 minuty, tak by ścięło się dno i boki. Po tym czasie przekładamy całą patelnię do rozgrzanego do 180-200 piekarnika i zostawiamy tam na 15-20 minut. Z tego powodu przydatna staje się wspomniana wcześniej odczepiana rączka.

Bez względu na metodę finalnie powinniśmy otrzymać podobny rezultat, ale metoda z piekarnikiem ma dużą zaletę: możemy zostawić fritattę do wypieczenia, a w międzyczasie zająć się innymi czynnościami. Po ostygnięciu omlet kroimy na 4 lub 6 części, dekorujemy rukolą i już – problem, co jeść na drugie śniadanie, mamy z głowy!

Co jeść w pracy przed treningiem? Placuszki bananowe!

Trzeci pomysł na drugie śniadanie do pracy to propozycja, która powinna przypaść do gustu szczególnie osobom lubiącym zjeść w ciągu dnia coś słodkiego. Słodkiego co nie oznacza niezdrowego.

Placuszki bananowe to świetna propozycja na uzupełnienie węglowodanów. Dodatkowo możemy je posmarować masłem orzechowym i dzięki temu dostarczyć również porcję tłuszczy i białka. Idealne rozwiązanie przy wytężonym wysiłku umysłowym i fizycznym – zawiera wszystko, co na drugie śniadanie powinniśmy dostarczyć do organizmu. Tak samo, jak w przypadku pozostałych propozycji – placuszki możemy wykonać poprzedniego dnia i zostawić w lodówce. Możemy jeść je zarówno na zimno, jak i ciepło.

Składniki:

•    2 jajka

•    1 banan, najlepiej dojrzały

•    1 łyżka mąki kokosowej

•    1 łyżka wiórków kokosowych

•    1 łyżeczka cynamonu

•    olej kokosowy do smażenia

•    opcjonalnie: owoce typu borówki, masło orzechowe do smarowania

Przygotowania rozpoczynamy od sporządzenia masy składającej się z jajek, banana, mąki kokosowej oraz wiórków i cynamonu. Najlepiej użyć do tego celu blendera, który pozwoli uzyskać jednolitą konsystencję. Następnie na niewielkiej patelni rozgrzewamy olej kokosowy i nakładamy porcję, którą obsmażamy z dwóch stron. Opcjonalnie możemy dodać w czasie smażenia małe owoce takie jak borówki.

Najlepiej nakładać je od razu po naniesieniu masy na patelnie, gdy jest jeszcze miękka. Dzięki temu na koniec uzyskamy pięknie zrumienione placuszki z owocową niespodzianką w środku. Oczywiście ze względu na użyte produkty dobrze wyczuwalny będzie smak i zapach kokosa, a kwaskowate borówki będą idealnie przełamywać słodycz banana. Na koniec można posmarować placki masłem orzechowym. Proste, szybkie, przepyszne! Aż ślinka leci!

Co jeść na drugie śniadanie?

Oto nasze pomysły na drugie śniadanie fit do pracy czy szkoły. Pamiętaj – jeśli przed wyjściem z domu spożyjesz zbilansowany posiłek to niewykluczone, że potem wystarczy Ci już tylko drobna przekąska w postaci garści orzechów. Innym wyjściem może być zwykła kanapka z ulubionymi dodatkami i porcją warzyw. Co jeść w pracy, jeśli jednak z różnych powodów rano nie posiliłeś się odpowiednio? Wtedy warto zadbać, by zdrowe, drugie śniadanie było większe i zawierało większą ilość węglowodanów i tłuszczy, które dodadzą energii i zapewnią uczucie sytości aż do pory obiadu.

< Wróć do bloga Następny wpis >

Skomentuj

*
**Mail nie będzie opublikowany
*Adres url wraz z http://
*
Produkt dodany do porównania