Zamówienia wysyłamy w terminie do 3 dni roboczych.

Mądra suplementacja

Mądra suplementacja

Suplementacja to słowo bardzo popularne zwłaszcza wśród sportowców, oznaczające uzupełnienie diety w niezbędne do prawidłowego funkcjonowania substancje, mikroelementy i witaminy, których osoby prowadzące aktywny tryb życia potrzebują znacznie więcej niż „zwykli” ludzie. Wbrew pozorom - nie są one jednak zarezerwowane tylko dla tej grupy.

Odpowiednio dobrane i regularnie stosowane naturalne suplementy diety sprawdzą się u osób ciężko pracujących, zabieganych, które nie mają czasu na regularne przygotowywanie i spożywanie właściwie zbilansowanych posiłków, w przypadku dzieci i młodzieży w okresie dorastania, a także rekonwalescentów – osób po ciężkiej chorobie, wypadku lub zabiegu operacyjnym. Dostosowanie odpowiedniej ilości składników odżywczych do wymagań organizmu pozwoli osiągnąć lepsze efekty w leczeniu.

Suplementów diety nie można oczywiście traktować z założenia jako zamiennika wartościowego posiłku, jednak odpowiednio dobrane preparaty w odpowiedniej dawce pomogą nam uzupełnić niedobory niezbędnych substancji, wzmocnią organizm i zwiększą jego odporność na czynniki zewnętrzne, złagodzą stres, poprawią stan skóry, włosów, paznokci oraz funkcjonowanie układu nerwowego.

Acerola – odporność i uroda

Jeżeli zaliczamy się do osób którym sezon jesienno-zimowy nieodłącznie kojarzy się z częstymi przeziębieniami i grypą, warto rozważyć suplementację preparatami aceroli. Ta karaibska odmiana wiśni charakteryzuje się wyjątkowo wysoką zawartością naturalnej witaminy C (kwasu L-askrobinowego) oraz bioflawonidów o właściwościach przeciwzapalnych, antyalergicznych i działających ochronnie na naczynia krwionośne. Kombinacja witaminy C z bioflawonidami doskonale się uzupełnia, wykazując działanie synergiczne. Oznacza to, efekt prozdrowotny połączonych składników będzie większy niż suma efektów działania poszczególnych substancji działających oddzielnie. Dodatkowo, suplementy diety bogate w kwas L-askorbinowy aktywują wiele enzymów – substancji niezbędnych dla przebiegu prawie wszystkich procesów biochemicznych organizmu, ułatwiają przyswajanie żelaza, są niezbędne w syntezie kolagenu – białka odpowiedzialnego za elastyczność skóry i ścięgien, wzmacnia zęby i dziąsła, zwalcza bakterie próchnicowe i przyśpiesza gojenie ran. Niedobór witaminy C powszechny jest wśród palaczy, którym acerola pomoże złagodzić szkodliwe skutki nałogu. Zbilansowana dieta musi zawierać odpowiednie ilości tej substancji.

Wapń, magnez i cynk – zdrowe kości, serce i skóra

Magnez uznawany jest za jeden z najważniejszych dla zdrowia pierwiastków – bierze udział w ogromnej liczbie procesów biochemicznych organizmu. Jego niedobór objawiać może się m.in. poprzez zwiększenie pobudliwości nerwowo-mięśniowej (bolesne skurcze i drętwienia, wzmożone wypadanie włosów, łamliwość paznokci, rozdrażnienie i zaburzenia koncentracji, problemy z zasypianiem, arytmia serca i nadciśnienie a nawet depresja). Jednym z największych wrogów magnezu jest kawa, powodująca jego przyśpieszone wypłukiwanie z ustroju. Poziom magnezu obniża również przewlekły stres i dieta uboga w nieprzetworzone produkty zbożowe, rośliny strączkowe i orzechy. Suplementację tym pierwiastkiem powinni stosować zwłaszcza sportowcy i osoby na dietach odchudzających, uczniowie i pracownicy umysłowi, osoby z cukrzycą, nadciśnieniem i nadczynnością tarczycy oraz kobiety stosujące antykoncepcję hormonalną. Wybierając suplementy diety z magnezem warto zwrócić uwagę, aby był on tzw. chelatem, czyli połączeniem substancji organicznej z pierwiastkiem metalu – co zapewnia znacznie większą jego przyswajalność.

Równie istotnym pierwiastkiem co magnez jest dla organizmu wapń - wchodzący w skład kości, aktywujący liczne enzymy, biorący udział w przewodnictwie impulsów bioelektrycznych i skurczach mięśni. Podstawowym zagrożeniem wynikającym z jego niewystarczającej ilości w diecie jest osteoporoza, czyli zmniejszanie się i osłabienie masy kostnej. Suplementacja wapniem jest ważna szczególnie dla kobiet stosujących hormonalną terapię zastępczą w okresie menopauzy. Inne objawy jego niedoboru mogą być podobne do występujących przy braku magnezu.

Cynk to pierwiastek będący niezbędnym elementem dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, procesów syntezy DNA i białek oraz metabolizmu węglowodanów. Ma również swój istotny udział w utrzymaniu właściwego poziomu testosteronu u mężczyzn oraz płodności u kobiet. Odpowiednia podaż cynku korzystnie wpływa na stan skóry, włosów i paznokci.

Spirulina – wzmocnienie i ochrona przed toksynami

Pod nazwą spirulina kryją się ciemnozielone algi z gatunku Arthrospira. Ich cechą charakterystyczną jest bardzo wysoka, sięgająca 70%, zawartość pełnowartościowego białka, licznych antyoksydantów, witamin B, C, D, E, K, beta-karotenu, magnezu oraz żelaza, które jest dwukrotnie lepiej przyswajalne niż żelazo pochodzące np. z produktów mięsnych. Badania naukowe wykazały, ze spirulina ma silne właściwości antywirusowe, neutralizuje szkodliwe działanie toksyn środowiskowych, dymu tytoniowego i niektórych leków. Pobudza też pracę układu immunologicznego oraz wykazuje działanie osłonowe względem śluzówki żołądka.

Suplementacja preparatami spiruliny zalecana jest szczególnie dzieciom i młodzieży w okresie wzrostu, sportowcom, osobom aktywnym fizycznie oraz stosującym diety redukcyjne. Dzięki wysokiej zawartości łatwo przyswajalnego żelaza będzie cennym wsparciem dla chorych na anemię, pomoże również w przypadkach nawracających stanów zapalnych, obniżonej odporności organizmu oraz chronicznych przeziębień. Pamiętaj, że suplementy diety nie zastąpią Ci zdrowych i wartościowych posiłków.

< Wróć do bloga Następny wpis >
Produkt dodany do porównania