Zamówienia wysyłamy w terminie do 3 dni roboczych.

UWAGA! Ze względu na stan epidemiczny w kraju - brak możliwości płatności gotówką przy odbiorach osobistych w siedzibie firmy!

5 sposobów na poprawę trawienia

5 sposobów na poprawę trawienia

W dobie powszechnej pogoni za dobrami materialnymi  i olbrzymiego tempa dnia codziennego często zapominamy jak ważnym elementem w naszym życiu jest odpowiednie odżywianie. Jedzenie typu fast food, słodycze czy przetworzona żywność wpływają niekorzystnie na trawienie co w konsekwencji może nieść  ze sobą poważne komplikacje zdrowotne. Warto w takim razie zadbać o ten aspekt i pomóc organizmowi w jak najlepszym przyswojeniu niezbędnych składników pokarmowych. Niżej podajemy 5 sposobów na poprawę trawienia.


1.    Probiotyki czyli naturalne wsparcie

Probiotyki odpowiednio zakwaszają florę jelit oraz poprawiają ich szczelność. Do najbardziej popularnych i powszechnie dostępnych należy np. jogurt. Kupując go w sklepie warto zwrócić uwagę by był to produkt naturalny, bez dodatków (np. owoców) które najczęściej oznaczają dodatkowy, zbędny cukier. Możemy również wzbogacić dodatkowo posiłek dosypując do jogurtu łyżeczkę inuliny czy chociażby płatki drożdżowe, które świetnie spiszą się także jako posypka do sałatek.


2.    Niezastąpiony błonnik

O znaczeniu  błonnika w odniesieniu układu pokarmowego człowieka nie trzeba nikogo przekonywać. Wpływa on na perystaltykę jelit oraz zapobiega zaparciom. Dodatkowo zmniejsza poczucie głodu, a także wpływa na obniżenie zapotrzebowania na insulinę co docenią osoby próbujące zrzucić wagę. Jednym z najlepszych źródeł tej substancji jest całkowicie naturalny  błonnik witalny czyli połączenie łusek babki jajowatej i ziaren babki płesznika. Taka mieszanka zawiera prawie 70g błonnika na 100g produktu.


3.    Zioła – siła naparów

Każdy z nas pamięta z dzieciństwa jak na bolący brzuch najlepszym lekarstwem często okazywała się ciepła herbata. Pozytywny wpływ naturalnych naparów jest nie do podważenia. Jednym z przykładów jest hibiskus, który przyspiesza trawienie i dodatkowo wpływa na układ odpornościowy (który de facto ma dużo wspólnego z kondycją układu pokarmowego). Dodatkowa zaleta herbaty z hibiskusa to możliwość spożywania zarówno na ciepło, jak i na zimno dzięki czemu może stać się świetnym napojem nawet w najbardziej upalne dni .


4.    Sanitas per aquam – zdrowie poprzez wodę

Odpowiednie nawodnienie naszego organizmu to absolutna podstawa zdrowego trybu życia. Zbyt mała ilość płynów spożywana w ciągu dnia wpływa negatywnie na działanie żołądka (suche i podrażnione ścianki powodują zgagę) i jelit co w efekcie może prowadzić do zaparć. Odwodnienie to również większe poczucie głodu w ciągu dnia, a to może w dalszej konsekwencji wpływać na wzrost wagi.


5.    Zrób to sam

Stare przysłowie mówi: chcesz zrobić coś dobrze – zrób to sam. Nie inaczej jest w przypadku pożywienia. Starajmy się sami przyrządzać  posiłki, a jak najbardziej ograniczać „gotowce”. Mając kontrolę nad tym co spożywamy możemy zapewnić naszemu organizmowi najwyższą, dostępną nam jakość. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby ułatwiać sobie życie i takim przykładem są mieszanki chlebowe z naturalnym, wysuszonym zakwasem. W połączeniu z automatami do pieczenia chleb praktycznie „robi się sam”. Zapach i smak domowego wypieku bije na głowę wszelkie mrożone pieczywa robione na polepszaczach, które można dostać w każdej sieci dyskontowej za grosze jednak cena jaką zapłacimy w naturze może okazać się niewspółmiernie wysoka. 



< Wróć do bloga Następny wpis >
Produkt dodany do porównania