Moringa Oleifera proszek

19,70 zł
Brutto
moringa oleifera proszek

Moringa Oleifera proszek

Bezpłatna dostawa już od 199zł

19,70 zł
Brutto

Kupując teraz ten produkt otrzymasz 1 punkt lojalnościowy. Twój koszyk wyniesie 1 point które mogą być zamienione na jeden bon o wartości 0,20 zł.


Liście moringa

Wartości odżywcze

  • Wartość energetyczna 1273 kJ / 304 kcal

  • Tłuszcz 2,5 g w tym kwasy tłuszczowe nasycone 0 g

  • Węglowodany 38,2 g w tym cukry 0 g

  • Błonnik 20,6 g

  • Białko 28 g

  • Sól 0 g

Moringa oleifera to dość egzotycznie brzmiąca nazwa rośliny pochodzącej z terenów dzisiejszych Indii i Pakistanu. To tropikalne drzewo obecnie uprawiane jest w na całym świecie, a uprawy można znaleźć w wielu miejscach Afryki, Azji i Ameryki Południowej. Co ciekawe, wykorzystywane są dosłownie wszystkie części drzewa, zarówno suszone liście moringi, jak i reszta rośliny - każdy jej element jest w jakiś sposób używany. Jednak część rośliny, z której powstaje popularny proszek to liście.

Roślina znana jest również jako moringa olejodajna, a także jako drzewo chrzanowe. Jak nie trudno się domyślić, ma to związek ze smakiem, który jest podobny do popularnego w Polsce chrzanu. Drzewa moringa i jej właściwości prozdrowotne, sprawiają, że roślina w Afryce określana jest drzewem życia albo cudownym drzewem.

Liście suszone moringa zalicza się do grona tzw. superfood, czyli najbardziej wartościowej żywności mającej olbrzymi potencjał i wpływającej bardzo korzystnie na nasz organizm. To tłumaczy wykorzystanie jej w medycynie naturalnej, szczególnie w wywodzącej się z Indii medycynie ajurwedyjskiej.

Liście moringa - właściwości

Jak już zostało wspomniane, drzewa moringa olejodajnej nazywane są również drzewem chrzanowym z powodu podobnego smaku, jaki mają obie rośliny. Na tym jednak podobieństwa się kończą, bo pod względem właściwości moringa oleifera znacznie przewyższa popularny, biały korzeń. Wśród najważniejszych jej zalet należy wymienić obecność związków bioaktywnych i wkład w budowanie odporności organizmu oraz sprawnego systemu immunologicznego.

Roślina dzięki największej pojemności antyoksydacyjnej działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie i pod pewnymi względami właściwości moringi są podobne do tych, którymi charakteryzują się antybiotyki. Zdecydowanie warto dodać ją do swojej diety, a liści moringa używać jako środek wspomagający w profilaktyce nowotworowej.

Moringa oleifera - moc witamin i minerałów

Prócz tego, moringa to także wysoka zawartość makroskładników, witamin i składników mineralnych. Podkreślić należy dużą ilość białka, którego jest tyle, co w mięsie wołowym, a także błonnika, który zapewnia uczucie sytości i wspiera trawienie. Liście moringa poprawia przez to metabolizm i wspiera proces odchudzania. Są też alternatywnym źródłem protein dla osób na dietach bezmięsnych.

Liście suszone moringa to również źródło zdrowych tłuszczy. Roślina zawiera w sobie kwasy tłuszczowe omega-3, 6 i 9, które są niezbędne do prawidłowej pracy serca i układu krwionośnego oraz nerwowego – drzewo chrzanowe obniża poziom cholesterolu LDL, chroni przed chorobami neurodegeneracyjnymi typu Alzheimer, a także wspiera pamięć i działa antydepresyjnie.

Na uznanie zasługuje także szeroki wachlarz pierwiastków. Moringa zawiera w swoim składzie składniki mineralne jak żelazo, potas, mangan i chrom, a także bor, którego zawartość w morindze jest największa wśród wszystkich roślin.

Liście moringi w kosmetykach

Moringa to również obecność sporej porcji witamin. Jej liście mają w swoim składzie witaminy C, A i E, co bezpośrednio przekłada się na dobrą kondycję cery, włosów i paznokci. Jest to zresztą jeden w powodów, dla którego w kosmetyce znajduje zastosowanie olej moringa - pomaga w nawilżeniu cery, a także rozjaśnia skórę.

Herbata z liści moringi - idealna na odporność

Innym sposobem, w jaki można wykorzystać liście suszone moringi, są rozgrzewające napary. Wystarczy tylko 1 łyżeczka moringi na szklankę wody! Tak przyrządzony napój to istna bomba witamin, minerałów i antyoksydantów. Zaparzone liście moringi mają silne właściwości lecznicze i wykazują działanie przeciwbakteryjne - taki napar pozwala zbudować silny układ odpornościowy, szczególnie w okresie wzmożonych zachorowań i infekcji. Chroni przy tym organizm przed działaniem wolnych rodników.

Stosowanie moringi w kuchni

Wbrew pozorom moringa jest dość uniwersalnym dodatkiem w kuchni, który ma wszechstronne zastosowanie. Olej z moringa jest polecany do spożywania na zimno, jako dodatek do sałatek. Nie nadaje się do smażenia, gdyż punkt dymienia w jego przypadku jest niski, a dodatkowo wysoka temperatura może niszczyć cenne składniki odżywcze zawarte w produkcie.

Z kolei moringa suszona to świetny dodatek do różnego rodzaj dań śniadaniowych. Bez problemu można ją dosypać do jogurtów, smarowideł typu hummus, a także smoothie i shaków warzywno-owocowych. To najprostszy sposób na wzbogacenie porannego posiłku o witaminy, minerały i inne substancje odżywcze.

Liście suszone moringa - przeciwwskazania

Wydawać by się mogło, że posiadając tak liczne i cenne właściwości lecznicze, moringa olejodajna będzie cennym dodatkiem do diety każdej osoby. W większości przypadków tak właśnie jest. Sproszkowana moringa może jednak wywoływać skurcze macicy, które mogą wywołać poronienie. Z tego powodu jest absolutnie przeciwwskazana dla kobiet w ciąży. Również matki karmiące powinny zaciągnąć opinii lekarza specjalisty.

Osoby zażywające duże ilości leków także powinny skonsultować sposób użycia moringa. Roślina może powodować niepożądane działanie uboczne w połączeniu z medykamentami, ograniczać ich działanie lub je nasilać.

Liście moringa – opinie

Moringa może występować w wielu formach, ale najczęściej spotykaną i najłatwiejszą w użyciu jest proszek. Czy w takiej postaci warto spożywać liście moringa? Zdecydowanie tak. W takiej formie możemy dodawać moringę do wielu potraw - składniki odżywcze nie tylko wzbogacą smak, ale znacznie podniosą potencjał zdrowotny dań.

Moringa najlepiej sprawdzi się jako dodatek do jogurtów i musli, ale też do hummusów, koktajli typu smoothie, serków śniadaniowych czy zup. Przed wprowadzeniem moringi do swojej diety, nie trzeba się martwić o kaloryczność. W 100 g produktu zawarte jest około 300 kcal, a jednorazowo stosujemy jej znacznie mniej.

Moringa liście suszone - gdzie kupić?

Chociaż stosowanie liści moringi olejodajnej nie powinno nieść ze sobą niepożądanych skutków ubocznych, a wyjątek to wspomniane już kobiety w ciąży. Jako produkt niszowy ten suplement diety może być trudno dostępny w popularnych sieciach stacjonarnych. W takim wypadku warto sprawdzić ofertę sprawdzonych sklepów internetowych ze zdrową żywnością.

Wysokiej jakości suszone liście moringa, bez dodatku konserwantów i GMO, dostępny w atrakcyjnej cenie – takie rzeczy tylko w Naturalnie Zdrowe.

Skład:

sproszkowane liście moringa 100%

Kraj pochodzenia:

Egipt

W zakładzie wykorzystywane są surowce zawierające: gluten, sezam, różne orzechy, gorczycę, seler. Data przydatności i numer partii towaru znajdują się na opakowaniu. Przechowywać szczelnie zamknięte w suchym i chłodnym miejscu. Opakowanie może różnić się wyglądem w zależności od partii towaru.

Producent: Naturalnie Zdrowe Barbara Bućko

E1723

Specyficzne kody

ean13
5902721173399

Aby móc dodać opinię, musisz się zalogować.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

  • Rejestracja

Rejestracja nowego konta
Posiadasz już konto
Zaloguj się lub Zresetuj hasło