ŚLIWKI SUSZONE BEZ PESTEK

12,29 zł
Brutto
śliwki suszone bez pestek

ŚLIWKI SUSZONE BEZ PESTEK

Bezpłatna dostawa już od 199zł

12,29 zł
Brutto

Kupując teraz ten produkt otrzymasz 1 punkt lojalnościowy. Twój koszyk wyniesie 1 point które mogą być zamienione na jeden bon o wartości 0,20 zł.


Wartości odżywcze w 100 g:

  • Wartość energetyczna w 100g produktu: 276 kcal / 1 172 kJ
  • Tłuszcz 0 g w tym kasy nasycone 0 g
  • Węglowodany 66 g w tym cukry 38 g
  • Białko2 g
  • Sól 0,08

Suszone śliwki to owoce o niezwykłych właściwościach. Tani i łatwo dostępny „superfood”. Regulują pracę układu pokarmowego, pomagają zapobiegać otyłości i osteoporozie. Dzięki dużej zawartości antyoksydantów i polifenoli chronią komórki przed nowotworami i spowalniają procesy starzenia. Śliwki suszone to kopalnia zdrowia dla organizmu.

Wiele osób postrzega suszone owoce jako mniej wartościowe od świeżych owoców, zawierające więcej cukrów a przez to bardziej kaloryczne. O ile w kwestii kalorii mają oni rację, o tyle twierdzenie, że są one „gorsze” należy włożyć między bajki.

Suszone owoce, a zwłaszcza suszone śliwki mają naprawdę wiele zalet. Odparowanie zawartej w świeżych owocach wody sprawia, że dochodzi do skoncentrowania zawartych w nich witamin, minerałów, błonnika i innych korzystnych dla zdrowia substancji – suszone śliwki zawierają ich ok. pięciokrotnie więcej niż świeże owoce. Do suszenia najlepiej nadają się miękkie, dojrzałe, świeże śliwki, a konkretnie śliwki węgierki lub renklody.

Śliwka z certyfikatem

Na temat właściwości śliwek suszonych oświadczenie wydała Komisja Europejska, uznając je za istotny element w zróżnicowanej i zbilansowanej diecie. Wartości odżywcze, jakie posiadają śliwki suszone, zostały docenione w 2015 roku.

„Jest to jedyny suszony owoc, który może się poszczycić zezwoleniem na używanie zatwierdzonego, autoryzowanego oświadczenia zdrowotnego, które mówi, że 100 g suszonych śliwek dziennie sprzyja funkcjonowaniu jelit przy jednoczesnym zachowaniu zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej. W związku z tym jest to konkretny naukowy dowód na to, że śliwka suszona może być zaliczona do superfoods - wyjaśniła agencji Newseria dietetyk Barbara Dąbrowska.

Właściwości suszonych śliwek

Suszone śliwki wykazują cenne właściwości zdrowotne i stanowią bogactwo witamin i składników odżywczych. Pozytywnie wpływają na działanie naszego organizmu. Dowiedz się, dlaczego warto jeść suszone śliwki.

Swoje dobroczynne działanie na procesy trawienne i układ pokarmowy suszone śliwki zawdzięczają przede wszystkim dużej zawartości rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych frakcji błonnika, zwanego również włóknem pokarmowym.

Zawarty w suszonych śliwkach błonnik rozpuszczalny, w którego skład wchodzą pektyny, śluzy roślinne oraz gumy szybko pęcznieje i przybiera w kontakcie z wodą postać galaretki. Daje uczucie sytości na długi czas, spowalnia wchłanianie cukru, pozwala utrzymać stabilny poziom cukru we krwi, zapobiegając napadom „wilczego głodu”. Dodatkowo zawarte w suszonych śliwkach peptydy zwalniają wchłanianie cukrów, dzięki czemu organizm wykorzystuje rezerwy tłuszczu.

Bogatym źródłem błonnika tego typu są właśnie suszone śliwki. Ma on działanie przeczyszczające, przez co wspomaga wypróżnianie i oczyszczanie przewodu pokarmowego, zapobiega zaparciom, obniża poziom cholesterolu oraz trójglicerydów. Stanowi też pożywkę dla dobroczynnych kultur bakterii żyjących w przewodzie pokarmowym. Błonnik nierozpuszczalny, złożony głównie z celulozy, pełni natomiast rolę „wypełniacza”. Wchłania wodę, ale nie rozpuszcza się w niej. Pobudza perystaltykę jelit i ułatwia „przepchnięcie” z nich resztek pokarmowych, dlatego śliwki suszone usprawniają trawienie - to skuteczny sposób na zaparcia. Regularne spożywanie suszonych śliwek pomaga na różne problemy trawienne. Warto dodać, że nadmierne ich spożycie może doprowadzić do wzdęć.

Dodatkowo suszone owoce śliwek są bogatym źródłem witamin i minerałów tj. witaminy A, C, E, K, B6, B12 czy miedź, potas, wapń, żelazo, mangan, które wykazują pozytywny wpływ na m.in. na układ nerwowy. Witamina B12 pozwala utrzymać zdrową skórę, z kolei B6 pomaga zwalczać uczucie zmęczenia i poprawia samopoczucie. Zawarty w suszonych śliwkach potas pozytywnie wpływa na pracę układu naczyniowo-sercowego. Z kolei miedź odgrywa ważną rolę w procesie powstawania czerwonych krwinek oraz zapobiega wydalaniu magnezu i wapnia z moczem. Dzięki dużej zawartości przeciwutleniaczy, w tym witaminy A, owoce te wykazują właściwości przeciwzapalne i antynowotworowe.

Suszone śliwki dla zdrowych kości

Z przedstawionego w 2015 r. raportu Międzynarodowej Fundacji Osteoporozy (International Osteoporosis Foundation, IOF) wynika, że nawet 33% kobiet i ponad 20% mężczyzn dozna w swoim życiu złamania kości w wyniku osteoporozy. Przeprowadzone obserwacje sugerują, że ryzyko można zminimalizować poprzez spożywanie codziennie porcji ok. 100 g.  Regularne jedzenie suszonych śliwek, poprawia gęstość kości. Zawarte w nich substancje i wartości odżywcze pomagają wspierać utrzymywanie zdrowia kości oraz przyczyniają się do rozwoju ich masy.

Suszone śliwki zastosowanie

Wyjątkowe właściwości prozdrowotne suszonych śliwek to jednak nie jedyna ich zaleta. Suszone śliwki mają szerokie zastosowanie w polskiej kuchni. Same w sobie to doskonała przekąska między posiłkami – z powodzeniem zastępują niezdrowe słodycze. jak i cenionym dodatkiem do potraw: do pieczenia pysznych ciast i ciasteczek, kasz oraz wytrawnych potraw. W okresie świątecznym w polskich domach suszone śliwki dodaje się do kompotu z suszu oraz pierogów. Idealne do przetworów, można robić z nich dżemy, powidła, kompoty i konfitury. Równie dobrze sprawdzą się w śniadaniowym musli, jako dodatek do owsianki, jogurtu i deserów, jako nadzienie do knedli, różnego rodzaju mięs, bigosu, a nawet w połączeniu ze śledziami. Popularnym daniem jest pieczeń mięsna z suszonymi śliwkami. Zastosowanie śliwek suszonych w kuchni jest bardzo szerokie. Nie powinno stanowić problemu włączenie ich do swojej codziennej diety.

Czy można samodzielnie ususzyć śliwki?

Oczywiście. Suszenie świeżych owców to jeden z najstarszych sposobów przedłużania ich trwałości. Umyte i osuszone owoce można ususzyć w suszarce do owoców, dehydrylatorze lub piekarniku.

Mimo, że suszone śliwki są dość kaloryczne (zawierają ok. 280 kcal/100 g), to jednak cechują się niskim indeksem glikemicznym, dzięki czemu mogą być spożywane nawet przez osoby chorujące na cukrzycę. Zwracajmy uwagę na skład, suszone śliwki nie powinny zawierać dodatkowego cukru.

Skład: śliwki suszone bez pestek, substancja konserwująca: sorbinian potasu mniej niż 1000 mg/kg

Kraj pochodzenia: Chile

Masa netto: od 300 g

W zakładzie wykorzystywane są surowce zawierające: gluten, sezam, różne orzechy.

Data przydatności i numer partii towaru znajdują się na opakowaniu.

Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu szczelnie zamknięte. Opakowanie może różnić się wyglądem w zależności od partii towaru.

PRODUCENT: NATURALNIE ZDROWE Barbara Bućko

Źródła:

  1. Michalska A., Łysiak G., Przydatność do suszenia owoców śliw uprawianych w Polsce w aspekcie przemian związków bioaktywnych i tworzących się produktów reakcji maillarda, W: „Żywność. Nauka. Technologia. Jakość” [online] 2014, 6 (97), s. 29-38. [dostęp 2020]. Dostęp w Internecie: http://journal.pttz.org/wp-content/uploads/2015/04/03_Michalska.pdf.
  2. Dąbrowska B., Najnowsze doniesienia o wpływie suszonych śliwek na zdrowie jelit [online] Dietetycy. 24.02.2018. [dostęp: 25.05.2020]. Dostęp w Internecie: https://dietetycy.org.pl/najnowsze-doniesienia-o-wplywie-suszonych-sliwek-zdrowie-jelit/.
  3. Lever E., Scott M., Louis P., The effect of prunes on stool output, gut transit time and gastrointestinal microbiota: A randomised controlled trial, W: „Randomized control trials” [online] v. 38, 1, s. 165-173. 10.01.2018. [dostęp: 25.05.2020]. Dostęp w Internecie: https://www.clinicalnutritionjournal.com/article/S0261-5614(18)30003-7/fulltext?rss=yes.
  4. Health Benefits of Prunes [online]. International Prune Association. [dostęp: 25.05.2020]. Dostęp w Internecie: http://www.ipaprunes.org/?subdir=benfits&idi=2.
  5. Stacewicz-Sapuntzakis M., Bowen P.E. , Hussain E.A., Chemical Composition and Potential Health Effects of Prunes: A Functional Food?, W: „Food science and nutritions” [online] 05.2001, 41(4), s. 251-86. [dostęp: 25.05.2020]. Dostęp w Internecie: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11401245/.
  6. Plums, dried (prunes), uncooked nutrition facts and calories [online] Nutrition Data. [dostęp: 25.05.2020]. Dostęp w Internecie: https://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/2043/2.
E232

Specyficzne kody

ean13
5902721170077

Aby móc dodać opinię, musisz się zalogować.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Czytaj Na Blogu

  • Rejestracja

Rejestracja nowego konta
Posiadasz już konto
Zaloguj się lub Zresetuj hasło