Blog
Produkty o niskim indeksie glikemicznym
Nie licząc diabetyków, indeks glikemiczny jest dla większości osób pojęciem dość tajemniczym. Jest to jednak istotna cecha dużej części produktów spożywczych, dlatego warto wiedzieć, co i dlaczego warto jeść, a czego unikać w codziennej diecie.
Czytaj więcej
Czosnek niedzwiedzi - własciwości i zastosowanie
Według starych wierzeń czosnek niedźwiedzi był zjadany przez niedźwiedzie zaraz po przebudzeniu ze snu zimowego. Dzisiaj wiemy już, że nie tylko smakiem, ale i właściwościami jest porównywalny z czosnkiem pospolitym, a nawet go przewyższa. Ma również inne właściwości. Sprawdźmy jakie.
Czytaj więcej
Węgiel aktywny na biegunkę  i zaparcia
Węgiel aktywny jest znany od starożytności i do dzisiaj uznawany za skuteczny środek przeciw biegunkom. Jego wyjątkowe właściwości pozwalają zniwelować działanie toksyn i zatruć, a w dodatku jest to środek w pełni naturalny i do tego niedrogi. Czy ma jeszcze inne zalety?
Czytaj więcej
Matcha - właściwości i zastosowanie. Czy japońska zielona herbata jest zdrowa?
Herbata matcha to prawdopodobnie najzdrowsza herbata świata. Wyjątkowy sposób uprawy i parzenia odzwierciedla jej niesamowite właściwości prozdrowotne - matcha to moc antyoksydantów, minerałów i witamin. Pochodząca z Dalekiego Wschodu błyskawicznie zdobywa popularność na całym świecie. Sprawdźmy dlaczego.
Czytaj więcej
Ryż jaśminowy - nowa odmiana - jakie ma właściwości i wartości odżywcze
Ryż jaśminowy uchodzi za najdelikatniejszą odmianę ryżu. Ma przyjemny smak i aromat, a do tego zawiera dużo wartości odżywczych. Jako produkt niskoprzetworzony, jest doskonałą alternatywą dla najpopularniejszego ryżu białego i świetnie sprawdza się zarówno w daniach wytrawnych, jak i słodkich.
Czytaj więcej
Kakao - zastosowanie, właściwości i wartości odżywcze
Kakao naturalne to bogate źródło witamin, minerałów i związków prozdrowotnych. Jako produkt nieprzetworzony, nie ma nic wspólnego z popularnymi napojami czekoladowymi z którymi często jest mylony. Bez względu na to czy łączymy je z mlekiem, czy napojem roślinnym - czy warto spożywać kakao codziennie?
Czytaj więcej
Cukier trzcinowy - właściwości. Czy lepszy od białego i brązowego?
Cukier trzcinowy uchodzi za lepszy, zdrowszy zamiennik cukru białego. Nieraz mylony z cukrem brązowym, jest od niego mniej przetworzony. Różni się też delikatnie smakiem i świetnie sprawdza się w cukiernictwie. Czy rzeczywiście warto wybierać go zamiast tradycyjnego cukru?
Czytaj więcej
Białko konopne - właściwości, jak stosować, czy jest zdrowe?
Białko z konopi to jedno z nielicznych źródeł pełnowartościowego białka roślinnego. Często mylone z konopiami indyjskimi, nie ma działania psychoaktywnego. Jest za to bogatym źródłem zdrowych tłuszczy i błonnika. Czy faktycznie zasługuje na miano superfood?
Czytaj więcej
Suszone daktyle - skąd bierze się ich popularność?
Daktyle suszone należą do najpopularniejszych zdrowych przekąsek. Kojarzone z krajami arabskimi, są bogatym źródłem wielu składników odżywczych, witamin i minerałów. Szczególnie chętnie spożywane przez sportowców. Gdzie leży źródło ich popularności?
Czytaj więcej
  • Rejestracja

Rejestracja nowego konta
Posiadasz już konto
Zaloguj się lub Zresetuj hasło