Zamówienia wysyłamy w terminie do 3 dni roboczych.

UWAGA! Ze względu na stan epidemiczny w kraju - brak możliwości płatności gotówką przy odbiorach osobistych w siedzibie firmy!

Wyjątkowe właściwości orzechów brazylijskich

Wyjątkowe właściwości orzechów brazylijskich

Orzechy brazylijskie są bardzo cenione ze względu na swoje walory smakowe. Jest to również największy orzech dostępny powszechnie w sprzedaży. Dlaczego warto włączyć orzech brazylijski do swojej diety?

Orzechy brazylijskie to nasiona owoców orzesznicy wyniosłej. Jest to pokaźnych rozmiarów drzewo występujące w Ameryce Południowej, głównie w Boliwii, Brazylii i Peru. Co istotne, większość tych orzechów dostępnych w sprzedaży pochodzi z roślin dziko rosnących. Ich wyglądu również nie sposób pomylić z niczym innym: są duże, podłużne i stosunkowo twarde. Są prawdziwą kopalnią składników odżywczych i mogą wspierać nasz organizm na wiele sposobów.

1.    Najbogatsze źródło selenu

Orzechy brazylijskie kojarzone są głównie z dużą zawartością selenu. I faktycznie tak jest, bo jest to najbogatsze źródło tego pierwiastka. Selen ma duży wpływ na poprawę odporności organizmu. Jest również niezbędny w utrzymaniu prawidłowej aktywności hormonów tarczycy, więc jednocześnie wspiera prawidłowy metabolizm. Wykazuje także właściwości antyrakowe poprzez aktywowanie antyutleniaczy. Bardzo istotna jest też poprawa sprawności seksualnej oraz polepszenie szybkości i sprawności plemników, co powinno zainteresować panów starających się o potomstwo.

2.    Bomba składników odżywczych

Selen to oczywiście nie jedyny pierwiastek, jaki występuje w orzechu brazylijskim. Znajdziemy w nim również duże dawki wapnia, magnezu i potasu. Kobiety w ciąży ucieszy również duża ilość kwasu foliowego, tak niezbędnego w okresie ciąży. Wśród witamin zdecydowanie wyróżnia się natomiast nasycenie witaminą E. Z tego właśnie powodu orzechy powinny być spożywane przez osoby mające suchą skórę, ale również przesuszone i matowe włosy. Orzechy brazylijskie są więc kopalnią tego wartościowego składnika!

3.    Zdrowe tłuszcze

Jak we wszystkich orzechach, także i w tym przypadku mamy do czynienia z korzystną kompozycją kwasów tłuszczy wielonienasyconych, czyli omega-6 i omega-3. Spożywanie orzechów brazylijskich poprawia profil lipidowy, czyli obniża poziom „złego cholesterolu” LDL i podwyższa „dobry” HDL. Co istotne, taki efekt uzyskać możemy już po kilku godzinach przy spożywaniu porcji około 20g, czyli zaledwie kilku orzechów brazylijskich.

Jak widać, orzechy brazylijskie to prawdziwe klejnoty,  które warto dodać do swojego skarbca zdrowej żywności. Są też świetnym dodatkiem w kuchni, bo bardzo dobrze sprawdzają się w formie urozmaicenia sałatek, a także jako przekąska - obok serów i owoców na przyjęciach. Brazylijskie orzechy zaskoczą gości i urozmaicą spotkanie.

Warto na koniec wspomnieć o kontrowersjach, które zupełnie niesłusznie związane są z orzechami brazylijskimi. Pierwsza z nich to obecność pierwiastków promieniotwórczych – baru i radu. Faktycznie, roślina ta ma zdolność ich kumulowania, ale ilości są na tyle skromne, że nie mogą w żaden sposób zagrozić naszemu zdrowiu. Podobnie ma się sprawa z alergiami. Orzechy brazylijskie mogą je powodować, ale tyczy się to wszystkich orzechów i brazylijskie nie są tutaj żadnym wyjątkiem. Ostatnia kwestia to zawartość selenu w zależności od kraju pochodzenia. Jest prawdą, że ilość tego pierwiastka może być inna w orzechach z Brazylii, a inna z Boliwii czy Peru. Pamiętać należy jednak o dwóch rzeczach: zawarty w orzechach brazylijskich selen jest wystarczający, by nawet te „słabsze” odmiany miały go pod dostatkiem. Należy pamiętać, że pierwiastek ten dostarczamy również z innymi pokarmami (jajka czy ryby), więc podchodząc do tematu racjonalnie, możemy zajadać się brazylijskimi orzechami i spać spokojnie.

< Wróć do bloga Następny wpis >
Produkt dodany do porównania