Spirulina - właściwości i zastosowanie

Spirulina - właściwości i zastosowanie

Spirulina to rodzaj mikroalgi morskiej, która jest jedną z najbardziej wartościowych roślin dostępnych na naszej planecie. Co zawiera i na co może pomóc?

Algi, nazywane również glonami, od dawna stanowią część diety człowieka w różnych zakątkach globu. Nic dziwnego. Jest to bowiem prawdziwa bomba składników odżywczych i minerałów. Pod tym względem trudno nawet porównać ją czegokolwiek innego i jeśli w czymś tak niepozornym znajdujemy tak duże źródło różnego rodzaju dobrodziejstw, to od razu na myśl przychodzi nam termin superfood. I tak dokładnie jest, bo spirulina w pełni zasługuje na takie określenie (o innych superfoods możecie przeczytać w naszym artykule Polskie superfoods - poznaj je). Zawartość białka przekracza dawki dostępne w najlepszym mięsie, a ilością beta-karotenu zawstydza marchewkę, która od zawsze naturalnie kojarzona jest z tą prowitaminą. A to dopiero początek jej zalet!

Zielona moc

Spirulina - bez względu na to, w jakiej formie ją spożywamy - zawsze będzie miała intensywną, zieloną barwę. Odpowiedzialny za to jest oczywiście chlorofil, którego w spirulinie znajduje się bardzo dużo, a którego pozytywny wpływ na organizm jest powszechnie znany. Jako silny antyoksydant związek ten nie tylko wzmacnia nasz układ odpornościowy, ale również chroni przed działaniem i neutralizuje wolne rodniki, które mogą powodować wiele groźnych schorzeń - łącznie ze zmianami nowotworowymi.

Dla każdego coś dobrego

Wsparcie odporności organizmu to oczywiście nie koniec właściwości zdrowotnych spiruliny. Jej spożywanie świetnie wpływa na rozwój mikroflory przewodu pokarmowego. Pomaga odkwasić organizm i oczyszcza go z toksyn i metali ciężkich, a nawet potrafi spowolnić procesy starzenia. Na uwagę zasługuje również bardzo duża ilość zawartego w spirulinie żelaza, które przez zwiększenie produkcji czerwonych krwinek wspiera walkę z anemią. Działanie spiruliny mogą w końcu docenić również sportowcy albo osoby będące na diecie wegańskiej i wegetariańskiej. Bardzo duża zawartość białka (około 60-70%) sprawia, że jest to świetny suplement pozwalający uzupełnić niedobory w diecie. Spożywanie spiruliny hamuje również apetyt, co może zainteresować wszystkich, którzy próbują obniżyć swoją wagę.

Jak stosować spirulinę?

Spirulina najczęściej spotykana jest w postaci tabletek lub proszku. W pierwszej postaci łykamy ją po prostu jak inne naturalne suplementy diety. W przypadku proszku sposobów użycia jest znacznie więcej. Możemy dosypywać ją w formie dodatku do koktajli, nadając im dzięki temu piękną zieloną barwę. Warto tutaj zaznaczyć, że spirulina prócz koloru nie wpływa aż tak bardzo na smak, także nie należy obawiać się silnie zmodyfikowanego posmaku sporządzanych posiłków. Inna propozycja to dodanie proszku do jogurtów czy nawet soków, dlatego gorąco zachęcamy do eksperymentowania. Dawkowanie dzienne to około 40 mg na 1 kg ciała, ale warto zacząć od odrobinę mniejszej ilości. Jak zawsze zalecamy także zawczasu skonsultować się z odpowiednim lekarzem specjalistą. Dotyczy to szczególnie dzieci oraz kobiet w ciąży. Również osoby mające alergię spożywcze powinny sprawdzić, czy zakupiona spirulina nie została "wzbogacona" dopełniaczami, na które są uczulone. Nie będzie to miało miejsca, gdy skorzystają ze sprawdzonych źródeł - takich jak sklep Naturalnie Zdrowe.

< Wróć do bloga Następny wpis >
Produkt dodany do porównania